maandag 18 augustus 2014

Begin er maar eens aan!

Hoi allemaal. Jaren geleden ben ik ooit begonnen aan een blog op het toenmalige web-log.nl. Dit was een persoonlijke blog en eigenlijk wisten
alleen echte vrienden van mijn hobby. Ik heb schrijven altijd heel erg leuk gevonden en hoop er ooit nog eens aan toe te komen om een boek te schrijven, maar dat is toekomstmuziek. Omdat dit jaar voor mij echt overloopt van nieuwigheden, nieuwe hobby's, een nieuwe start, nieuwe vrienden en nieuwe projecten, bedacht ik mijzelf dat het misschien wel interessant zou zijn om weer eens te gaan bloggen. En misschien, heel misschien zou ik dan andere mensen nog kunnen vermaken met mijn verhalen ook. Dus bij deze, mijn eerste blogpost.

Een blog beginnen gaat ook nog niet zo 123. Daar heb ik mij dan ook nog aardig in vergist, maar vergissingen zijn menselijk, toch? Allereerst op zoek naar een host, een naam bedenken en dan wil je ook nog eens dat je blog er leuk en uitnodigend uitziet. Vroeger toen ik nog dagboeken bijhield versierde ik de bladzijdes tot er niets meer op kon, maar bij een blog lijkt me dat niet praktisch. De komende tijd zal de uitstraling van mijn blog dan ook zeker nog veranderen tot ik er helemaal content mee ben. Ik wil proberen jullie een kijkje in mijn leven te geven door artikelen te schrijven die te maken hebben, met mijn hobby's en interesses. Wanneer dit allemaal een beetje op gang komt, ga ik waarschijnlijk ook weer filmpjes maken op mijn gelijknamige YouTube kanaal, want naast schrijven, leren en fotograferen is dat toch een van mijn favoriete bezigheden. Vandaag zal ik jullie een idee geven wie ik precies ben en wat ik zoal doe in het dagelijks leven.

Mijn naam is Tamara, maar omdat zo ongeveer iedereen Taatje zegt, zou ik zeggen doe dat dan maar. Taatje is een koosnaampje die ik van mijn vader heb gekregen en het is er zo een beetje ingeslopen dat ik mijn mailtjes en smsjes afsluit met 'groetjes Taatje'. Het klinkt lief, leuk en ik reageer erop zeg maar. Over leeftijd ga ik het hier niet hebben. Leeftijd heb ik altijd zo een ding gevonden. Het is niet dat ik me ervoor schaam, maar meer dat ik door mezelf die stempel te geven, mezelf oud ga voelen en het gevoel krijg dat ik nog maar zo kort heb, terwijl ik nog zo ontzettend veel plannen heb voor mezelf. Kennen jullie dat gevoel? Sinds een aantal jaar vier ik mijn verjaardag wel weer, maar meer omdat ik het leuk vind om mijn vrienden en familie om mij heen te hebben.
Ik woon in een gezellig plaatsje in de kop van Noord-Holland waar ik alles omhanden heb wat ik nodig heb, behalve een leuke baan, want die heb ik helaas ergens anders moeten vinden. Ik werk als opticien bij een niet nader te noemen winkelketen, waar ik met een fijne club mensen werk, wat het gelukkig wel een beetje goed maak. Desalniettemin zou ik graag dichterbij huis gaan werken, want vanaf september ga ik weer terug naar school. Dat zal mij twee dagen in de week gaan kosten en naast een baan is dat best wel aanpoten. Zeker wanneer je per week een hele werkdag kwijt bent aan reizen naar je werk. Toch heb ik er zo een zin in!

Gelukkig heb ik een heel lief vriendje die mij in alles wat ik doe steunt, waar ik hem heel erg dankbaar voor ben, want waar zou ik zijn zonder hem. Ook hebben wij een hele lieve hond 'Mayday' en een kitten 'Elphie' die ons gezelschap houden wanneer we ons alleen voelen.

Zo dat is een heel verhaal voor een eerste blogpost. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn blog te lezen en weer terug komen. Ik ga proberen wekelijks een aantal keer een artikel of post te plaatsen. En mochten jullie meer van mij persoonlijk willen weten kunnen jullie een berichtje achterlaten in de comments.

Groetjes,

Taatje 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten